Routeco breidt verder in Europa uit met de oprichting van Routeco België

BEST,  1 april 2020    In 2020 zetten we onze strategische expansie op de Europese markt voort met de oprichting van Routeco B.V. in België, waar vanaf vandaag, 1 april, orders geplaatst kunnen worden!

Routeco-Belgium-as-Authorized-Distributor_LinkedIN-(1).jpgWe zijn er ontzettend trots op dat we Routeco B.V. kunnen aankondigen als de voorkeursdistributeur van Rockwell Automation voor de Belgische en Luxemburgse markt.

Dit partnerschap is opgezet om de klanten van Rockwell Automation in België en Luxemburg een superieure klantervaring te bieden.

Het doel van Routeco België is om de klant een uitstekende service te bieden door middel van een in het land aanwezige voorraad Rockwell Automation producten in het magazijn in Turnhout, een verbeterde logistiek met dagelijkse leveringen van Rockwell Automation-producten in heel België en Luxemburg en noodleveringen wanneer dat nodig is.

Een speciaal accountbeheerteam zal de volledige BeLux-regio bestrijken en diepgaande productkennis van Rockwell Automation aanbieden.

"We zijn blij dat we de samenwerking met Routeco in België en Luxemburg kunnen uitbreiden nadat we in 2013 een succesvolle samenwerking met hen in Nederland zijn gestart. Routeco is al lang een partner van ons in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Oostenrijk en we waren ook op zoek naar een toegewijde partner in België en Luxemburg. Routeco was van hun kant op zoek naar een verbreding van hun EMEA-voetafdruk, dus dit is een ideale oplossing voor alle partijen en zal onze klantenservice sterk verbeteren. We zijn ervan overtuigd dat onze gecombineerde krachten ten goede zullen komen aan onze klanten in België en Luxemburg", aldus Jan de Witte, Country Sales Director - Benelux bij Rockwell Automation.

"Routeco is verheugd om de samenwerking met Rockwell Automation in België en Luxemburg uit te breiden, onze primaire doelstelling is het leveren van extra waarde aan onze gezamenlijke klanten. Dit zullen we bereiken door te luisteren naar hun behoeften en door supply chain-oplossingen te configureren die voldoen aan de zakelijke behoeften van de klanten", aldus Dave Amps, Managing Director bij Routeco Plc.

• Belgische en Luxemburgse Rockwell Automation-klanten kunnen vanaf 1 april 2020 hun orders bij Routeco BeLux plaatsen.

Over Routeco
Routeco werd opgericht in 1978 en is een private onderneming. Sinds 2014 is het bedrijf onderdeel van Sonepar, een van de wereldleiders in de distributie van elektrische producten. Routeco opereert als een aparte business unit binnen Sonepar Northern Europe. Sinds 1978 heeft Routeco zichzelf ontwikkeld als een van de leidende distributeurs van industriёle automatiserings- en besturingsproducten. Na een indrukwekkende periode van aanhoudende groei heeft Routeco in Groot-Britanniё een omvangrijk network van verkoopkantoren ontwikkeld met circa 250 personeelsleden. Het bedrijf is gegroeid door zich te focussen op het leveren van de allerbeste producten van toonaangevende, wereldwijde producenten in combinatie met  veel verschillende additionele, value-added diensten. In 1998 werd Routeco GmbH opgericht om de Oostenrijkse markt te kunnen voorzien van producten voor industriёle besturing, automatisering en procestechnologie. Vergelijkbare activiteiten gingen in 2013 in Nederland van start. Vanaf april 2020 zal Routeco ook de Belgische en Luxemburgse markt bedienen.

Over Rockwell Automation
Rockwell Automation Inc. (NYSE: ROK), is één van de wereldwijde marktleiders op het gebied van industriële automatisering en digitale transformatie. Het bedrijf verbindt de verbeeldingskracht van mensen met de technologie. Daardoor worden de mogelijkheden voor de mensheid uitgebreid, zodat de wereld productiever en duurzamer wordt. Het in Milwaukee, Wisconsin, gevestigde Rockwell Automation heeft circa 23.000 werknemers in dienst, die klanten in meer dan 100 landen bedienen. Meer informatie over de manier waarop Rockwell Automation de ‘Connected Enterprise’ bij industriёle ondernemingen tot leven brengt, is te vinden op
 www.rockwellautomation.com.

Over het Rockwell Automation PartnerNetwork Program
Het Rockwell Automation PartnerNetwork programma biedt internationale productiebedrijven toegang tot een samenhangend netwerk van bedrijven, die zich bezighouden met de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van best-in-breed automatiseringsoplossingen. Daarmee kunnen ze hun productieprocessen bedrijfsbreed optimaliseren, de prestaties van de machines verbeteren en hun duurzaamheidsdoelstellingen realiseren.

Voor meer informatie, contacteer:

Rockwell Automation NV/SA

Jan de Witte – Country Sales Director