IXrouter: Industriële VPN-router voor PLC-toegang en data op afstand

17-06-2020 |  4 min. leestijd

Snelle installatie, veilige verbinding met bedieningselementen in het veld en software upgrades op afstand.

IXON Cloud en de geïntegreerde edge gateway, de IXrouter, is de ideale oplossing voor PLC-onderhoud en inbedrijfstelling op afstand. De oplossing wordt aangeboden met een gratis webgebaseerd platform voor het beheren van al je apparaten en het veilig delen van machinetoegang en -inzichten met anderen.

Belangrijkste features:

• PLC-toegang op afstand
    Stel een veilige, versleutelde VPN-tunnel in van PC naar PLC via het webportaal van IXON.
  • Op afstand verbinding maken met elk apparaat
    Waaronder PLC, HMI, Drive, Camera en Robot. Compatibel met alle moderne merken zoals Rockwell AutomationSiemensOmronB&RWagoUniversal RobotsFanuc etc.
  • Ingebouwde beveiliging
    Uitsluitend uitgaande verbindingen en een ingebouwde firewall beschermen het bedrijfsnetwerk en intellectueel eigendom tegen ongewenste bezoekers.
  • Compacte industriële vormgeving
    Metalen behuizing, DIN-rail montage en past in elke schakelkast.
  • Lokale kracht aan de edge
    Activeer datafuncties (logging, dashboards, alarmen) op afstand, zonder nieuwe hardware of bezoeken op locatie. Geen programmeervaardigheden nodig en een breed scala aan ondersteuning voor industriële protocollen zoals OPC-UA, Ethernet/IP en Modbus.
  • Eén kern, verschillende connectiviteitsopties
    Online via Ethernet, Wi-Fi of 4G.

Neem de IXrouter 30 dagen gratis op proef

IXrouter: Industriële VPN-router voor een breed scala aan toepassingen

De IXrouter is de Industrial IoT-connectiviteitsgateway van IXON en is een industriële VPN-router met ingebouwde edge-functionaliteiten. Machinebouwers en systeemintegratoren integreren het slimme apparaat standaard in hun machines en robots om besturingen in het veld veilig op afstand te ondersteunen. Onze kop-tot-staart IoT-oplossing wordt gebruikt in verschillende sectoren, zoals productie, voedingsmiddelen, verpakkinggebouwautomatiseringrobotica, landbouw en energie.

Industriële IoT-connectiviteit voor PLC-ondersteuning op afstand

De industriële VPN-router van IXON is ontworpen om in de besturingskast van elke machine te passen en biedt eenvoudige toegang op afstand voor remote troubleshooting, het uploaden en downloaden van PLC-programma's, toegang tot een IP-camera of webserver, HMI bediening op afstand en data functionaliteiten.

Eenvoudige en snelle installatie, geen IT-kennis vereist

De industriële VPN-router van IXON wordt geleverd met de eenvoudigste installatie op de markt – in deze video leggen we uit hoe je in 3 simpele installatiestappen je IXrouter in slechts enkele minuten aan de IXON Cloud gekoppeld krijgt. De onderstaande animatie geeft een snelle indruk van hoe het werkt.

Animation how secure remote access to S PLC works with IXON Cloud & IXrouter (Industrial VPN router)

Eén krachtige kern, verschillende connectiviteitsopties

De IXrouter is aangesloten op het internet, waardoor tot 90% van de onderhoudsbezoeken op locatie kan worden voorkomen met remote service. De ingebouwde firmware is bij alle modellen gelijk, je hoeft alleen maar de connectiviteitsmethode te kiezen die het beste bij jouw toepassing past. Met verschillende Ethernet-, Wi-Fi- of 4G-modellen kun je de PLC onder alle omstandigheden veilig aansluiten op het IXON Cloud-platform.

• Bekijk hier alle accessoires
  • Download hier een volledige lijst met specificaties

Industriële VPN-router – IXrouter modellenIndustriële VPN-router – IXrouter modellen

Alle nodige tools voor toegang op afstand inbegrepen bij een IXrouter

De industriële VPN-routers zijn onderdeel van IXON's end-to-end SaaS-oplossing, welke wordt geleverd inclusief het gebruik van ongelimiteerde VPN-verbindingen voor een onbeperkt aantal gebruikers. Je kunt ook een VNC- of HTTP-service toevoegen om op afstand toegang te krijgen tot een HMI (en deze te bedienen) of om toegang te krijgen tot een webserver vanaf uw laptop of mobiele telefoon – zonder behoefte aan extra VPN-software. Allemaal inbegrepen bij de aanschaf van een IXrouter, en gemakkelijk uitbreidbaar met behulp van geavanceerde add-ons wanneer nodig. Voor een overzicht van alle inbegrepen functies, zie IXON's prijsmodel.

Toegang op afstand en een beveiligd bedrijfsnetwerk

Omdat veiligheid aan het fundament ligt van IXON's dagelijkse werkzaamheden, zijn de industriële VPN-router (en het IXON Cloud-platform) uitgerust met de hoogste veiligheidsmaatregelen om het netwerk en de gegevens van jouw klanten te beschermen.

Vanwege de uitgebreide beveiligingsmaatregelen en de behoefte van klanten aan veilige oplossingen, hebben we deze uitgebreide security whitepaper opgesteld. Het legt alle beveiligingsmaatregelen uit en hoe IXON het bedrijfsnetwerk, machine data en de cloudomgeving beschermt.

Toegevoegde waarde creëren voor machine eigenaren

Naast deze krachtige functies voor machinefabrikanten en integratoren biedt het IXON Cloud-platform functies die samenwerking met je klanten mogelijk maken, door het delen van machinetoegang en data inzichten via een browser of mobiele app

Dit stimuleert kwaliteitsverbetering en een hogere machineproductiviteit door gegevens te presenteren in (real-time data) dashboards voor conditiebewaking, en machinebedieners de gereedschappen te geven voor toegang tot hun HMI-panelen op afstand. Je kunt zelfs de huisstijl van je eigen bedrijf op het platform toepassen met de white labelling functie, om de totale ervaring van uw machine uit te breiden.

In de gratis producttour kun je het IXON Cloud-platform verkennen en de VPN- en dashboardfunctionaliteiten zelf testen. Probeer het hier.

Maak je PLC klaar voor de toekomst met eenvoudige data-verzameling en alarmering

Werk je aan jullie industrie 4.0 reis om meer waarde te halen uit je service of machines? Dan is het tijd om machinegegevens te verzamelen en slim in te zetten.

Met de IXON oplossing kun je PLC's en cobots upgraden met data loggingdatavisualisatie en alarmering. Door de webgebaseerde configuratie van databronnen en de drag & drop interface is geen enkele regel code nodig om real-time data dashboards op te zetten.

Naast de geavanceerde datafuncties kun je IXON verbinden met elke oplossing van een derde partij met de API. De onderstaande grafiek geeft een overzicht van IXON's end-to-end industriële IoT platform.

IXON Cloud – End-to-end Industrial IoT platformIXON Cloud – End-to-end Industrial IoT platform

Aan de slag met PLC-toegang op afstand

Het begint allemaal met een beveiligde VPN-verbinding met je industriële apparatuur. Daarom moedigen we onze klanten aan om aan de slag te gaan met een 30-dagen test kit. In deze periode kunt u het volledige potentieel verkennen en ervaren hoe gemakkelijk toegang op afstand kan zijn.

Test de IXrouter vrijblijvend

of schrijf je in voor de Gratis Product Tour om de platformmogelijkheden te testen.

Meer weten? Onze experts staat voor je klaar!

Verkoop en technische ondersteuning

Posted: 17-6-2020 11:20:47 by Sharon Scheepers | with 0 comments