Dynamic Digital Twin Software

De levenscyclus van machines opnieuw bekeken

Uitdagingen sneller en gemakkelijker oplossen met een Digital Twin

Er zijn veel "als" momenten in het leven van een machine. Wist u maar dat een transportband of vulmachine niet helemaal goed werkte voordat u de machine bouwde. Wist u maar van de problemen met de besturing en integratie voordat u de machine ter plaatse bracht. Had u een omschakeling maar soepeler kunnen uitvoeren.

Emulate3D-software helpt u dergelijke levenscyclusproblemen in de digitale wereld op te lossen, voordat ze in de echte wereld veranderen in "als" momenten. Deze software helpt:

Betere systemen te bouwen: Heroverwegen wat mogelijk is in het ontwerpproces. Met virtueel ontwerp en prototyping creëert u uw machine en beproeft u hem in de digitale wereld voordat u hem in de echte wereld bouwt.

Opdrachten met vertrouwen: Maak een einde aan verrassingen en wijzigingen op het laatste moment. Met virtuele inbedrijfstelling kunt u uw machine eerder aansluiten op een besturingssysteem, zodat u logische bedieningsproblemen of volgordeproblemen kunt oplossen voordat u op locatie gaat werken.

Operatorvaardigheden aanscherpen: Verminder risico's en verbeter de competentie door werknemers in een virtuele omgeving te trainen. Train ze in realistische omstandigheden door scenario's te simuleren en storingen in uw digitale systeem te introduceren.

Verbeter de productie: Los echte productie-uitdagingen op in de digitale wereld - waar fouten veel minder kostbaar zijn. Gebruik real-time 3D-simulatie om bijvoorbeeld te zien welke configuratiewijzigingen nodig zijn om een nieuw product met een optimale verwerkingscapaciteit te laten draaien. Of om een technicus te helpen een product sneller te repareren.

Reageer op de steeds veranderende eisen van de klant

Maak gebruik van een flexibeler ontwerpproces met Digital Twins

Veranderende eisen betekenen nieuwe machineontwerpen, gereedschappen en training. Als u nieuwe ontwerpen van uw machines zou kunnen testen, zou u dan de hoeveelheid herwerk kunnen minimaliseren? Als u uw besturing zou kunnen testen voordat u een systeem bouwt, zou u dan problemen kunnen opsporen voordat u onderdelen bestelt? Bekijk de webinar om te leren hoe een digitaal model van uw machine u de flexibiliteit geeft om te experimenteren en scenario's te simuleren om beter geïnformeerde beslissingen te nemen.

Een betere manier om met machines te communiceren

Het ontwerp en de prestaties van automatiseringssystemen verbeteren

In zijn eenvoudigste vorm is een digital twin een digitale weergave van een fysiek apparaat of systeem; maar het is meer dan alleen een visuele weergave.  Het is een dynamisch model dat gebaseerd is op de fysica van uw machine of systeem en zich gedraagt en reageert op omstandigheden precies zoals in een echt operationeel scenario.  Van het itereren van ontwerpen voordat u staal snijdt, tot het testen van de besturing van een machine voordat deze op de vloer wordt vastgeschroefd, tot het creëren van ervaren werknemers voordat ze de besturing live aanraken, de mogelijkheden om een digital twin toe te passen zijn bijna onbeperkt. En wanneer je een digital twin combineert met nieuwe technologie zoals AR headsets, worden de toepassingen en bedrijfsvoordelen alleen maar groter.

Houd uw projecten op schema

Voorkom verrassingen tijdens ontwerp, inbedrijfstelling en opstarten

Niemand houdt van verrassingen bij het inzetten van een nieuwe machine of het doorvoeren van lijnwijzigingen - zeker niet als die verrassingen problemen zijn op gebieden als besturingsintegratie en lijnopvolging die vertragingen kunnen veroorzaken. Een digitale twin kan u helpen deze uitdagingen voor te zijn. Hiermee kunt u een virtuele machine creëren die gebruik maakt van echte operationele logica en verbinding maakt met een besturingssysteem. Vervolgens kunt u de prestaties van de machine testen, debuggen en verifiëren voordat u deze in bedrijf stelt. En u kunt de machine emuleren om nieuwe configuraties en producttypes te testen.

Effectieve operators ontwikkelen

Verbeter het leren en verlaag de kosten met virtuele training

Houd uw personeel op koers om de productiedoelstellingen te halen, zelfs als uw meest ervaren werknemers met pensioen gaan. Met virtuele training kunnen nieuwe operators in een veilige digitale omgeving leren omgaan met de systemen die ze gaan gebruiken.

Ze kunnen normale en uitzonderlijke scenario's leren - inclusief situaties die u niet gemakkelijk fysiek kunt nabootsen. En ze kunnen worden verplicht om procedures, bewustzijn en effectiviteit aan te tonen voordat ze in een live productieomgeving gaan werken. Virtuele training kan ook kosten besparen doordat reizen niet nodig is en er geen fysieke apparatuur beschikbaar hoeft te zijn. Bekijk de webinar voor meer informatie.

Intralox brengt betere oplossingen tot leven

Software helpt bedrijf bij ontwikkeling en demonstratie van optimale ontwerpen voor klanten

Voordat Emulate3D-software werd gebruikt, moest Intralox fysiek demonstreren hoe zijn transportsystemen de producten van een klant zouden verwerken. Nu gebruikt Intralox de software om te emuleren hoe de systemen hun verpakkingen kunnen verwerken en de productstroom in een fabriek kunnen verbeteren. De software helpt het bedrijf om optimale ontwerpen en configuraties voor klanten te ontwikkelen. En met snelle, goedkope iteraties kan het bedrijf tijd, arbeid, risico's en giswerk in zijn planningsprojecten tot een minimum beperken.

Contacteer ons!

Verkoop en technische ondersteuning