Rockwell Automation breidt het OEM-partnerprogramma verder uit

OEM-partner-1614333605138.jpg
Rockwell Automation Inc., een van de grootste bedrijven ter wereld, die zich bezighouden met industriële automatisering en digitale transformatie, heeft haar wereldwijde partnerprogramma voor OEM’s (Original Equipment Manufacturers) uitgebreid.

Het verbeterde programma biedt fabrikanten meer mogelijkheden voor een snellere toegang tot de markt en een logischer overzicht van de standaard producten. Daardoor kunnen de deelnemers aan het partnerprogramma de technologie van Rockwell Automation optimaal benutten.

Rockwell Automation werkt samen met OEM’s over de hele wereld, die met behulp van oplossingen van Rockwell Automation innovatieve apparatuur, machines en productieprocessen ontwerpen, bouwen en leveren. OEM’s die zich extra inzetten om het aanbod van Rockwell Automation in hun portfolio op te nemen en die intensief met Rockwell samenwerken om innovatieve oplossingen voor hun klanten te ontwikkelen, worden erkend als OEM-partners.

Het OEM-partnerprogramma is opgezet om de partners en hun klanten met elkaar in contact te brengen, zodat ze samen en met behulp van de technologie en de expertise van Rockwell Automation aan innovatieve oplossingen kunnen werken.

Bij het in 2010 opgezette OEM-partnerprogramma zijn nu wereldwijd al bijna 3300 machinebouwers aangesloten. De nieuwste uitbreidingen van het programma bouwen voort op de succesvolle vooral door technologie gedreven relatie tussen Rockwell Automation en de aangesloten bedrijven. Het programma is nu nog meer gericht op de positionering van de aangesloten OEM’s als preferred suppliers van de producten en oplossingen van Rockwell Automation.

‘’Voor fabrikanten is het OEM-partnerprogramma een eenvoudige manier om hun productiedoelen te halen”, legt Jason Minto, EMEA manager OEM Segments bij Rockwell Automation uit. ‘’Het partnerprogramma wordt gebruikt om de wensen en eisen van de fabrikanten en hun klanten beter op elkaar af te stemmen, zodat men de juiste machinebouwer kan selecteren en elkaar kan ondersteunen bij het voldoen aan de vraag naar machines en apparatuur. Dat leidt automatisch tot een snellere uitbreiding van fabrieken en tot de ontwikkeling van innovatieve machines.”

Cama Group, een internationaal ingenieursbureau uit Italië dat automatiseringssystemen voor verpakkingen op maat bouwt, is al meer dan 10 jaar OEM-partner van Rockwell Automation.  Annalisa Bellante, CEO van de Cama Group vertelt: ‘’Het OEM-partnerprogramma laat zien dat de OEM’s graag nauw met hun klanten samenwerken, zodat ze echte, toegevoegde waarde voor hen kunnen creëren. Van groot belang is daarbij de time-to-market; we zijn allemaal gefocust op de juiste timing voor innovatie.’’

Minto merkt op dat het OEM-partnerprogramma zich afhankelijk van de veranderende behoeften van klanten en de feedback van deelnemers voortdurend verder ontwikkelt. Recente verbeteringen van het programma omvatten onder andere:

• Co-marketing & informatie-uitwisseling: er is een uitgebreid co-marketingplatform voor OEM-klanten ontwikkeld, waarop ze informatie over technische oplossingen, case studies en succesvolle producten kunnen delen. Ook zijn er trainingen en best practises uit de branche toegevoegd, die OEM-partners meer inzicht geven in de mogelijkheden van co-marketing activiteiten.
  • Uitgebreide ondersteuning: OEM-partners krijgen de beschikking over meer technische ondersteuning en betere informatie over leveringen en de supply chain. Daarnaast krijgen OEM-partners kortingen, waarmee ze nieuwe kansen in de markt kunnen creёren.

De Europese OEM-partners kunnen zich nu voor het verbeterde OEM partnerprogramma aanmelden. Meer informatie over het uitgebreide partnerprogramma is te vinden op de site van het OEM-partnerprogramma.

Posted: 4/03/2021 8:34:47 by Sharon Scheepers | with 0 comments