Next-Generation Data Networking Solution: Application Guide - ProSoft Technology Inc.

Routeco presenteert: Application Guide - ProSoft Technology Inc.

ProSoft Technology Inc. heeft een speciale netwerkoplossing ontwikkeld om aan de data connectiviteitsbehoeften van de meest kritische automatiseringsdatanetwerken te voldoen en deze te overtreffen. [Opmerking: De principes in dit document kunnen worden toegepast op applicaties in verschillende industrieën, waaronder Chemie, Olie en Gas, Voedingsmiddelen en Dranken, en zelfs OEM's/Machinebouwers die wereldwijd toegang tot al hun machines nodig hebben].

Als het gaat om procesautomatisering, zoals we zouden kunnen zien in een olie- en gastoepassing, of een water- en afvalwatertoepassing, vereist de klant netwerkconnectiviteit met alle assets op afstand, ongeacht waar deze zich geografisch gelegen zijn. Dit netwerk is het operationele technologienetwerk (OT) en wordt aanbevolen om door een DMZ te worden gescheiden van andere operationele en IT-netwerken.

Dit OT-netwerk is het besturingsniveau van de automatiseringstoepassing, dat gebruik maakt van industriële protocollen zoals EtherNet/IP™ of Modbus TCP/IP voor bedrijfskritische communicatie. Dit OT-netwerk heeft een unieke reeks vereisten met de nadruk op betrouwbaarheid, gegevensintegriteit en cyberbeveiliging, terwijl het ook de mogelijkheid biedt voor aanvullende verbeteringen in workflows. Het Persistent Data Network, aangedreven door ProSoft Connect van ProSoft Technology, is speciaal gebouwd voor zulke toepassingen.

Netwerk Data Flow

Het OT-netwerk vergemakkelijkt de gegevensstroom in zowel de moderne SCADA-systemen (Supervisory Control and Data Acquisition) en gedistribueerde besturingssystemen. Deze systemen stellen gebruikers in staat diverse functies op afstand in het proces te bewaken en te besturen.

In het verleden hebben netwerktechnologieën ingenieurs gedwongen een geometrische opstelling van knooppunten en verbindingen te definiëren om het OT-netwerk op te zetten. Ingenieurs moesten bijvoorbeeld kiezen tussen punt-tot-punt, punt-tot-multipunt, of multipoint-to-multipoint-topologieën op basis van de vereisten van elke afzonderlijke locatie. Elk van deze topologieën komt met een unieke set van overwegingen die uitdagingen creëert tijdens het ontwerp, de implementatie en zelfs de levenscyclus van het netwerk.

Contacteer ons:

Verkoop en technische ondersteuning: [email protected]

Posted: 24/06/2022 13:08:04 by Gabriela Petre | with 0 comments